Redukcja piersi

Chirurgia plastyczna kojarzy się najczęściej z zabiegiem powiększania piersi. Panie z małym biustem często zazdroszczą innym kobietom obfitych kształtów zapominając jednocześnie, że duże piersi również są przyczyną wielu kompleksów oraz problemów zdrowotnych, najczęściej są to dolegliwości bólowe oraz kłopoty z kręgosłupem, ale także ograniczona aktywność fizyczna.

Przebieg operacji

Istnieje kilka technik zmniejszania piersi. Wybór zależy od rodzaju opadania, ilości gruczołu oraz jakości skóry. Operacja polega na wycięciu nadmiaru skóry i gruczołu oraz zmianie lokalizacji i wielkości brodawki sutkowej. W trakcie zabiegu lekarz tak modeluje stożek gruczołu, aby piersi po operacji wyglądały jak najbardziej naturalnie. Blizny, w zależności od techniki, mają kształt kotwicy (wokół otoczki, pionowa i w fałdzie podpiersiowym) lub przebiegają tylko wokół otoczki i pionowa (kształt lizaka).

Przebieg pooperacyjny

Typowe jest występowanie obrzęków i zasinień w okolicach operowanych, pierwotnie zakładane dreny usuwa się w trakcie pobytu w klinice. Większość zasinień i obrzęków ustępuje w ciągu 2-3 tygodni a wszystko zależy od osobniczych cech pacjentki. Po zabiegach tego typu występują niewielkie dolegliwości bólowe do opanowania przez typowe leki przeciwbólowe. Podczas tej operacji zakładane są szwy wchłanialne, ale przez okres dwóch tygodni należy nosić opatrunek oraz co kilka dni go zmieniać. Wymagane jest noszenie specjalnego stanika zarówno w ciągu dnia jak i nocą przez okres 4-8 tygodni. Wszystko jest uzależnione od rozległości pierwotnej operacji i sposobu gojenia się tkanek.

Dodatkowe informacje
  • Rodzaj znieczulenia: Ogólne